အျမန္လမ္းစတင္ဖြင့္ လွစ္ခ်ိန္ကစ၍ ယခုထိ ခုနစ္ႏွစ္အ တြင္း ယာဥ္တိုက္မႈႏွင့္ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ေျခာက္ရာေက်ာ္ႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ သံုးေထာင္ေက်ာ္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ သတင္း ရရွိသည္။
အျမန္လမ္းကို ၂၀၀၉ မတ္ လတြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ယင္း မွာ ၂၀၁၆ ဧၿပီ ၃၀ ရက္အထိ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္စာရင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၁၆ ပထမေလးလ အ တြင္း၌ပင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး- ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီး တြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၂၃၃ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ၆၁ ဦးေသဆံုး ၿပီး ဒဏ္ရာရရွိသူ ၄၇၁ ဦးရွိ ေၾကာင္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲအရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာၾကား သည္။
‘‘ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္လို႔ ေသတဲ့အထဲမွာ အိမ္ကားေတြမ်ားတယ္။ အိမ္ ကားေတြမွာေတာင္ ဘုရားဖူး ထြက္တဲ့ လိုက္ထရပ္ယာဥ္ေတြ ေမွာက္ရင္ ထိခိုက္မႈပိုမ်ားတယ္’’ ဟု အျမန္လမ္း ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးကေျပာသည္။
၂၀၁၆ မွစကာ ေလးလ အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား သည္ ဇန္နဝါရီတြင္ ၅၇ မႈ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ ၄၇ မႈ၊ မတ္လတြင္ ၇၀ မႈႏွင့္ ဧၿပီတြင္ ၅၉ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ တစ္ႏွစ္လံုး၌ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ၄၀၀ ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ၁၂၄ ဦး ေသဆံုးၿပီး ၁,၀၃၃ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္ အျမန္လမ္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ သိရသည္။
၂၀၁၅ အတြင္း အျမန္လမ္း မႀကီးေပၚတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားအနက္ လူေသဆံုးမႈ ဆိုးရြားစြာျဖစ္ပြားခဲ့ သည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈအခ်ဳိ႕ သည္ ေမလ ၃၁ ရက္နံနက္ ၃ နာရီ ခန္႔က မႏၲေလးၿမိဳ႕အဝင္ မိုင္တိုင္ (၃၅၇/၀)ရွိ တံတားဦးအဝိုင္းတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး-ျပင္ဦးလြင္ ခရီးစဥ္ေျပးဆြဲသည့္ Elite Expressယာဥ္တစ္စီး အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ဝင္တိုက္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေပၚပါ ခရီးသည္မ်ားအနက္ ငါးဦးပြဲခ်င္းၿပီးေသဆံုးကာ ၁၅ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
အလားတူ ၾသဂုတ္ ၁၀ ရက္ ညေန ၆ နာရီခန္႔ကလည္း မုိင္တိုင္အမွတ္ (၁၀၅ /၁)ႏွင့္ (၁၀၅/၂)ၾကားတြင္ ရန္ကုန္- လား႐ိႈးေျပးဆြဲသည့္ ေရႊလီဦး ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယာဥ္ေပၚပါ ခရီး သည္မ်ားအနက္ ခုနစ္ဦး ပြဲခ်င္း ၿပီးေသဆံုးကာ ေဆး႐ံုအေရာက္ ၌ ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားမွ ႏွစ္ဦး ထပ္မံေသဆံုးခဲ့သျဖင့္ ကိုးဦး ေသဆံုးခဲ့သည္။
‘‘အျမန္လမ္းမွာေမာင္းတဲ့အခါယာဥ္တိုက္မႈအမ်ားဆံုး ျဖစ္တာ ကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ ေၾကာင့္ အျဖစ္မ်ားတာေတြ႕ရ တယ္။ တစ္လမ္းေမာင္းဆိုေတာ့ မ်က္စိေညာင္းတယ္။ ကားေမာင္း ေနေပမယ့္ ျမင္ကြင္းက ဒီပံုစံပဲဆုိ ေတာ့ ငိုက္တယ္။ အမွန္က ကီလို ႏွစ္ရာေက်ာ္သြားမယ့္ခရီးဆိုရင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ေယာက္ အလွည့္ က်ေမာင္းသင့္တယ္’’ဟု အျမန္ လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ ရဲအရာရွိ ႀကီးက ေျပာသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီးကို ျပဳျပင္ မည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းနယ္နိမိတ္ တိုး ခ်ဲ႕ရာတြင္ အျမန္လမ္းမႀကီး ေလးလမ္းသြားႏွင့္အထက္ကို အက်ယ္ေပ ၄၀၀၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းမ်ား ေလး လမ္းသြားႏွင့္အထက္ကို အက်ယ္ ေပ ၃၀၀၊ ျပည္ေထာင္စု လမ္းမ ႀကီးကို ေပ ၁၅၀ အစရွိသျဖင့္ လမ္းနယ္နိမိတ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
‘‘၂၀၀၉ မွာ ၄၇ ေယာက္၊ ၂၀၁၀ မွာ ၃၈ ေယာက္၊ ၂၀၁၁ မွာ ၄၇ ေယာက္နဲ႔ ၂၀၁၂ မွာ ေတာ့ ၅၄ ေယာက္ေသဆံုးခဲ့ပါ တယ္။ ဒဏ္ရာရသူစာရင္းက ေတာ့ ေလးႏွစ္အတြင္း ရာေက်ာ္ ရွိတယ္။ အခုလမ္းပိုင္းတခ်ဳိ႕ တိုးခ်ဲ႕ျပင္ဆင္ဖို႔လည္း လုပ္ေနပါတယ္’’ ဟု အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အျမန္လမ္းကို ၂၀၀၉ မတ္ လတြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ယင္း မွာ ၂၀၁၆ ဧၿပီ ၃၀ ရက္အထိ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္စာရင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၁၆ ပထမေလးလ အ တြင္း၌ပင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး- ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီး တြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၂၃၃ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ၆၁ ဦးေသဆံုး ၿပီး ဒဏ္ရာရရွိသူ ၄၇၁ ဦးရွိ ေၾကာင္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲအရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာၾကား သည္။
‘‘ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္လို႔ ေသတဲ့အထဲမွာ အိမ္ကားေတြမ်ားတယ္။ အိမ္ ကားေတြမွာေတာင္ ဘုရားဖူး ထြက္တဲ့ လိုက္ထရပ္ယာဥ္ေတြ ေမွာက္ရင္ ထိခိုက္မႈပိုမ်ားတယ္’’ ဟု အျမန္လမ္း ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးကေျပာသည္။
၂၀၁၆ မွစကာ ေလးလ အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား သည္ ဇန္နဝါရီတြင္ ၅၇ မႈ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ ၄၇ မႈ၊ မတ္လတြင္ ၇၀ မႈႏွင့္ ဧၿပီတြင္ ၅၉ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ တစ္ႏွစ္လံုး၌ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ၄၀၀ ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ၁၂၄ ဦး ေသဆံုးၿပီး ၁,၀၃၃ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္ အျမန္လမ္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ သိရသည္။
၂၀၁၅ အတြင္း အျမန္လမ္း မႀကီးေပၚတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားအနက္ လူေသဆံုးမႈ ဆိုးရြားစြာျဖစ္ပြားခဲ့ သည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈအခ်ဳိ႕ သည္ ေမလ ၃၁ ရက္နံနက္ ၃ နာရီ ခန္႔က မႏၲေလးၿမိဳ႕အဝင္ မိုင္တိုင္ (၃၅၇/၀)ရွိ တံတားဦးအဝိုင္းတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး-ျပင္ဦးလြင္ ခရီးစဥ္ေျပးဆြဲသည့္ Elite Expressယာဥ္တစ္စီး အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ဝင္တိုက္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေပၚပါ ခရီးသည္မ်ားအနက္ ငါးဦးပြဲခ်င္းၿပီးေသဆံုးကာ ၁၅ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
အလားတူ ၾသဂုတ္ ၁၀ ရက္ ညေန ၆ နာရီခန္႔ကလည္း မုိင္တိုင္အမွတ္ (၁၀၅ /၁)ႏွင့္ (၁၀၅/၂)ၾကားတြင္ ရန္ကုန္- လား႐ိႈးေျပးဆြဲသည့္ ေရႊလီဦး ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယာဥ္ေပၚပါ ခရီး သည္မ်ားအနက္ ခုနစ္ဦး ပြဲခ်င္း ၿပီးေသဆံုးကာ ေဆး႐ံုအေရာက္ ၌ ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားမွ ႏွစ္ဦး ထပ္မံေသဆံုးခဲ့သျဖင့္ ကိုးဦး ေသဆံုးခဲ့သည္။
‘‘အျမန္လမ္းမွာေမာင္းတဲ့အခါယာဥ္တိုက္မႈအမ်ားဆံုး ျဖစ္တာ ကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ ေၾကာင့္ အျဖစ္မ်ားတာေတြ႕ရ တယ္။ တစ္လမ္းေမာင္းဆိုေတာ့ မ်က္စိေညာင္းတယ္။ ကားေမာင္း ေနေပမယ့္ ျမင္ကြင္းက ဒီပံုစံပဲဆုိ ေတာ့ ငိုက္တယ္။ အမွန္က ကီလို ႏွစ္ရာေက်ာ္သြားမယ့္ခရီးဆိုရင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ေယာက္ အလွည့္ က်ေမာင္းသင့္တယ္’’ဟု အျမန္ လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ ရဲအရာရွိ ႀကီးက ေျပာသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီးကို ျပဳျပင္ မည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းနယ္နိမိတ္ တိုး ခ်ဲ႕ရာတြင္ အျမန္လမ္းမႀကီး ေလးလမ္းသြားႏွင့္အထက္ကို အက်ယ္ေပ ၄၀၀၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းမ်ား ေလး လမ္းသြားႏွင့္အထက္ကို အက်ယ္ ေပ ၃၀၀၊ ျပည္ေထာင္စု လမ္းမ ႀကီးကို ေပ ၁၅၀ အစရွိသျဖင့္ လမ္းနယ္နိမိတ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
‘‘၂၀၀၉ မွာ ၄၇ ေယာက္၊ ၂၀၁၀ မွာ ၃၈ ေယာက္၊ ၂၀၁၁ မွာ ၄၇ ေယာက္နဲ႔ ၂၀၁၂ မွာ ေတာ့ ၅၄ ေယာက္ေသဆံုးခဲ့ပါ တယ္။ ဒဏ္ရာရသူစာရင္းက ေတာ့ ေလးႏွစ္အတြင္း ရာေက်ာ္ ရွိတယ္။ အခုလမ္းပိုင္းတခ်ဳိ႕ တိုးခ်ဲ႕ျပင္ဆင္ဖို႔လည္း လုပ္ေနပါတယ္’’ ဟု အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။
posted from Bloggeroid
0 comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.